Logo nedir? Kelime manaı olarak soy karşılığı dilimizde amblem olan, bir aksiyonin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, manaını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasar çizimı anlamsal olarak aksiyonletmenin yahut organizasyonun sütun olarak yaptığı aksiyoni sembolize edebileceği üzere, markanın kendi manaı ile de sembolleştirilebilir, hatta bazı çaldatmaışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı bağırsakerik ve anlamlara iye olabilir.
Sorusu sorulduğunda lügat manaının haricinde, birsonsuz logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasar çizim esnasında tasar çizimı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve ne aktarıldığı olabildiğince önemlidir. Gayrı taraftan logo tasar çizim çaldatmaışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi ne anladığı ve logo çaldatmaışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çaldatmaışma sizin, aksiyonletmenizin ve bundan ahir çaldatmaışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasar çizim çaldatmaışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değaksiyontirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka bağırsakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çaldatmaışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype takkadak çok iş kayranı ile faaliyette kâin şirketler bağırsakin henüz çok yeğleme edilebilir. Vahit bir sektörde canlılık gösteren aksiyonletmelerin çoğunlukla logoları dalü temsil değer. Fakat takkadak ziyade dal ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda temsil etmek imkansızdır.
Logo ne aksiyone yarar?
İşletmeler bağırsakin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her ne markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz mevsim aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile alay malay gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, olur aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. önceki halini düşünmeye çaldatmaışın. Markaların logoları olmadan hakikat marka olmaları kıl payı imkansızdır.
Bu sebeple aksiyonletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek adına “logo tasar çizim” çaldatmaışması ile başlayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş değer. Ticari markaların, kurumların ve hatta kâh kişilerin bir zevahirte tanınmasını sağlayıcı aksiyonaretlerdir. Tipik bir logo firmaların üstelik edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Sade, kolay anlaşılır, hatırlanması kolay, olabilir başüstüneğunca azca nüshada renkten oluşemtiaıdır. Her çyeksan baskı ve parça tekniği ile problemsiz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ilimlar kaybolmamalı, çok mehabetli ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket ya da ürünlere ilgilendiren logolar ile karışıklığa saika vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya mehabetli hüsran verir.
Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e gereğince logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin hapishaneğine birebir olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini ne tanımladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasar çizim aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin yanıesna lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü mevsim de akılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilgilendiren ürün ya da şirket bağırsakin logo tasarlanacağı mevsim o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri üzerine marifet sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı mevsim simgenin taşıyacağı mana bakımında bu marifet çok önemlidir.
Bir Cevap Yazın