Kişinin yaneşeliığı topluluk süresince değeri olan , kudret, ekonomi ve sair davranış biçimlerini geliştirdiği vetirelerin tüyöneten.
Eğitim, önceden saptanmış esaslara nazaran insanoğluın davranışlarında belirli gelişmeler sağlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim; ferdin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değaksiyonme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanımı dokumalabilmektedir. Fakat, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanım:
“Bireyin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına yakışır ) değaksiyonme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu aşinalık nazaran;
· Eğitim bir vetiretir.
· Eğitim sürecinde, ferdin davranışlarının matlup yönde değaksiyontirilmesi lakinçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değaksiyonme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç yapı taşı öğesi vardır.
1. Yalnızç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Bileğerlendirmeler
Eğitim lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam eder ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı bütün kültürler karınin benzeridır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre nazaran değaksiyonebilir, lakin sürecin doğbeyı değaksiyonmez.
Eğitim kapsamı ve tanımlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birhayli filozof ve terbiyeci, eğitimin ne evetğuna dair farklı farklı tanımlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen standart tanımı şudur: Eğitim, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değaksiyonikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanımlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanımlamanın süresince eğitime dair temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değaksiyonikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.
Eğitim, insan karınin yaşam boyu devam eden bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik doğrusu beklentilere ve hedeflere yakışır olabileceği kabil istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim sürecinin aksiyonletilmesi ise kasıtlı doğrusu programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal terbiye, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal terbiye denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek ekol, dershane, terbiye merkezleri kabil mekânlarda verilen terbiye formal; ferdin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan terbiye ise informal eğitidir. Doğrusu terbiye sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim Türleri
Eğitim türlerine nazaran sınıflandırıldığında formal ve informal terbiye olgunlaşmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal terbiye okullarda ya da kurumlarda belirli bir tasar ve program çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu terbiye tipinin belirli bir amacı vardır. Bu düzende terbiye süreci yönetimsel bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal terbiye ise spontane gelişen plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki duygusal bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim Sistemi
Eğitim, bir yol olarak ele düzenındığında ise terbiye sisteminin üç yapı taşı ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, yapı, tesisat, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Süreç; ekol süresince gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve ders aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde eksperlik, yeterlilik, yetki, test sonuçları kabil matlup davranış değaksiyoniklikleridir.
Bir Cevap Yazın